Warzywa są najlepszym źródłem błonnika pokarmowego, który reguluje pracę jelit, obniża poziom cholesterolu, oczyszcza organizm, a wypełniając żołądek, sprawia, że szybciej jesteśmy syci. Dietetycy polecają, by każdego dnia jeść ok. pół kilograma warzyw, najlepiej wzbogacić w nie każdy posiłek. Dziś proponuję Przygotować surówkę z surowego brokuła.

Składniki:

  • DSC_3420 3-4 różyczki brokuła
  • 1 papryka czerwona
  • 1 cebula
  • 1/2 ogórka zielonego
  • ząbek czosnku
  • kawałek selera
  • 2 łyżki olejuDSC_3419

Przyprawy: sól, ocet jabłkowy do smaku ok 4 łyżki lub soku z cytryny, koperek zielony, pieprz

Wykonanie:DSC_3421

  1. Wszystkie warzywa umyć i obrać.
  2. Seler zetrzeć na tarce na większych otworach do jarzyn.
  3. Cebulę posiekać.
  4. Brokuł podzielić na małe części.
  5. Z papryki usunąć gniada nasienne i pokroić w kostkę.
  6. Zielony ogórek pokroić w słupki
  7. Wszystkie warzywa wymieszać i posolić.
  8. Dodać posiekanego zielonego koperku, nieco oleju, octu jabłkowego (lub soku z cytryny)
  9. Doprawić pieprzem lub innymi przyprawami jakie kto lubi.DSC_3437